• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71400
+
-

پایان عملیات بیومکانیک کندران در هفته دولت

عمران
پایان عملیات بیومکانیک کندران در هفته دولت

طرح عملیات بیومکانیک حوزه کندران ارمک در بندرلنگه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا هفته دولت امسال به پایان رسیده و بهره‌برداری می‌شود. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: این طرح با هدف احداث سد و بندهای خاکی به منظور مدیریت رواناب با استفاده از دانش بومی محلی و با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است. 

به گزارش ایرنا «سیامک آرمان» افزود: عملیات بیومکانیک به تلفیقی از عملیات مکانیکی و بیولوژیک گفته می‌شود که نقشی کوتاه‌مدت برای جلوگیری از فرسایش خاک دارد. 

وی بیان کرد: عملیات مکانیکی و نقش تثبیت درازمدت آن به عملیات بیولوژیک واگذار شده و عملیات مکانیکی مقدمه و بستر کار بیولوژیک قرار گرفته است. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه با اشاره به این‌که بیولوژیک کامل‌کننده و تداوم‌‌دهنده مکانیک است، بیان کرد: به دلیل سادگی سازه‌های مکانیکی و سودآور بودن عملیات بیولوژیکی، این نوع عملیات می‌تواند با همکاری متقابل دولت با اعطای تسهیلات کم‌بهره و مشارکت مردم نتایج موثری داشته باشد. 

از مساحت 7 میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، 6 میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن را جنگل، 4میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید